Södertälje 13/6-09

Dagbok Therese.
13/6-09

Idag var jag i Södertälje för att se Alexander Rybak (igen). Som jag har längtat!
Jag var med Ellie, Linnea & Anna. Alla lika underbara.
När vi kom dit satte vi oss direkt vid staketet ;)
Det var redan lite folk.
Vid halv 4 tiden gick jag och Ellie för att köpa en gemensam ros till Alexander. En röd ros och ett litet kort där det stod att det var från oss.
Det började redan komma massa folk. Så vi banade oss fram till där vi stod och väntade.
Klockan 5 började "förbandet" som var en 16 årig imitatör av Michael Jackson. Så duktig!
Precis efter att killen slutat dansa kom Rasmus (en kille som sköter backstage).

Rasmus: Finns det 3 stycken frivilliga tjejer i publiken? *kollar på oss*
Jag & Linnea: Eh ja? :)
Rasmus: Bra, en till?!
Denise: Okej jag kan :)
Rasmus: Bra.
Vi har ingen aning vad vi ska göra.
Jag: Rasmus, kan du berätta vad vi ska göra?
Rasmus: Jag ska fatta mig kort. Ni vet att Alexander har dansare? Ja, han har det och under låten Fairytale sparkar dansarna av hattarna av pinnarna?
Linnea & Denise: ???
Jag: AA :)
Rasmus: Ni ska vara hatthållare till dansarna.
Vi: Eh va?
Rasmus: Nu får dansarna ge er vidare instruktioner.
Ulf-Arne och Rasmus pratar lite.
(jag översätter norskan till svenska)

Ulf-Arne: Ja, ni ska stå på scenen och hålla upp hattarna åt oss. Ni ska hålla i den här höjden (blablabla).
Jag: Okej.
Linnea: Vart ska vi stå?
Ådne: PÅ SCENEN :D
Linnea: omg omg omg omg.
Jag: Sure :)
Alexander anländer.
Alexander: HEJ :)
Och kollar extremt frågande på oss och granskar oss.
Alexander: Presentera mig då? *pettar på Ulf-Arne*
Ulf-Arne: Va?
Alexander: *blir lite sur* SUCK.
Ulf-Arne & Alexander: Vad heter ni? :)
Jag: Therese :)
Alexander: *granskar och ler*
Linnea: Linnea :)
Alexander: *granskar och ler* 
Denise: Denise :)
Alexander: *granskar och ler*
Alexander: Måste spela men vi ses sen!
Vi: ?
Ulf-Arne: Här har ni pinnarna och hattarna. Kom hit strax innan Funny Little World slutar.

Linnea & Jag är överlyckliga och typ halvt dör. Så vi 3 tillsammans med Denise kollar på när Alexander sjunger.
När Funny Little World slutar spelas så kommer nervositeten; vi ser hur mycket folk det är.

Anita: Är ni redo? :)
Vi: Eh aa :)
Ulf-Arne: Följ efter mig ut på scenen och placera ut er.

Innan jag kommer ut på scenen välkomnar Alexander in oss på scenen.

Jag ser 4000 huvuden kolla upp på scenen. Lite frågande med tanke på oss. Längst fram ser jag Ellie, Anna och Monika som kom när vi hoppade över backstage.

Alexander: Jaa idag har jag mina kära dansare med mig med "hattehållare".
Ulf-Arne och Alexander: Linnea, Therese & ...Denise.

När dom säger våra namn ropar Ellie, Monika och Anna.

Det var en helt otrolig känsla att stå där på scenen. Se alla blickar riktade hitåt. Höra skön musik och fullt av liv. Så lycklig har jag inte varit på länge.
Sedan är det dags för signering.

Alexander pratar lite och går bakom scen där pressen väntar.
Vi skulle helt plötsligt bli fotade för massa olika tidningar, även intervjuade och sånt.
Det var jättepinsamt eftersom man inte liksom hade tänkt ut sig (perfektionism you know).

Sedan fick vi gå före alla i kön och fick varsin gratis skiva av dansarna <3
Efter signeringen stack Denise. Denise om du läser det här. Ta gärna kontakt!
Träffade Alexander och han tackade hela tiden och fick massa kramar. Helt sjukt vad underbar den personen är.

Efter signeringen så fick vi hänga backstage med dansarna det var helt otroligt bäst!
Våra vägar skulle återigen korsas.

Fortsättning med Allsång på Skansen etc.

Om ni vill se en video som bevis för att jag var på scenen med honom är det bara att gå in på youtube och söka på Alexander Rybak @ Södertälje. Sedan klicka på Ellinore92 's video.

PUSS & HEJ.
Eller som på norska,
Nuss og klem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0